donderdag 16 oktober 2014

Zwarte ooievaars!

Afgelopen dinsdag keek ik s'ochtends op waarnemingen naar de zeldzame soorten die de dag ervoor in onze provincie werden opgemerkt.  Ik zag dat er in Helchteren twee zwarte ooievaars werden waargenomen maar zoals zo vaak was de waarneming vervaagd... Men vraagt van een mens om alle waarnemingen in te geven en dan vervaagd men de leuke zodat je ze zeker niet zelf kan gaan spotten, maar bon dat is een andere discussie.
Na het lezen van de waarnemingen besloot ik om een ritje naar Zonhoven te maken, eens kijken of er daar iets leuks te zien was.  Bijna in Zonhoven aangekomen spotte ik in een braakliggende weide, jawel, twee zwarte ooievaars :-) :-) .
Auto de kant op en eens kijken wat we ervan konden maken he.  Hieronder een impressie van deze twee knappe verschijningen.







Toch nog een leuke voormiddag geweest, daarna mijn eerste idee verder gezet (Zonhoven) foto's hiervan volgen later nog wel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten